צפו: מהפכת הקירוב • תולדות תחנת הרדיו קול הנשמה

    יצחק לוין 8 Comment on צפו: מהפכת הקירוב • תולדות תחנת הרדיו קול הנשמה
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הם היו קבוצת פעילים נמרצים שחלמה להקים ערוץ רדיו שישמיע את קול התורה ויקרב רחוקים. בזמנו זה היה נראה כמו חלום מופרך במיוחד, אבל בחודש אדר תשנ"ה, בדיוק לפני 19 שנה, החלום התגשם. ערוץ קול הנשמה קם ונהיה.

    20140306_225017

    יהודה רונן, הלב, המוח והרוח החיה מאחורי הקמת קול הנשמה, קרא לדגל לחברו בועז מזרחי, שפעל בשם העט בועז ארנון וביקש ממנו לחנוך את פתיחת המיקרופון בפעם הראשונה. אם היה למקימי קול הנשמה חשש שהם משדרים לעצמם, מהר מאד הם התבדו, עשרות שיחות טלפון של מאזינים סקרנים, נכנסו כבר בימים הראשונים לתחילת השידורים והמספר 02-5000-501 הפך לפופולרי במיוחד.

    20140306_225313

    20140306_225305

    בועז נקי

    20140306_225435

    20140306_225431

    IMG-20140306-WA035

    מאבקים רבים התנהלו סביב התדר בו שידר ערוץ קול הנשמה, fm102. התדר הזה, שימש גם תחנת רדיו למגזר הכללי בתל-אביב שנעמדה על שתי רגליה האחוריות כשגילתה שהרייטינג בתל אביב ירד פלאים ובמקביל כמות חובשי הכיפות רשמה עליה חדה. מאבקים רבים ניהלה התחנה התל אביבית נגד האחות הפיראטית חדורת המוטיבציה. קשה היה לנצח את האש והברק בעיניים.

    מהר מאד הצטרפו לצוות ההקמה שותפים נוספים. מאחורי המיקרופון ומאחורי הקלעים נשמעו שמותיהם וקולותיהם של איבצן בן מאיר, אלי כהן שהגיש את המצעד ועוד שלל תכניות. אבי סגל – טכנאי, מפיק וגם שדרן נמרץ שברבות הימים החליף את אלי כהן בהגשת המצעד, מרדכי ארבל עם המצעד המזרחי, תכנית ד"שים ועוד. חיים ולדר בעת שסדרת "ילדים מספרים על עצמם" עוד היתה בחיתוליה. ראובן אוחנה, יוסף זיסר שהגיש, בין היתר, את תכנית הילדים האהובה "ילדים עם נשמה". קובי יעקב, מוטי אופק, דוד קורן, ציון טל מגיש תכנית הבוקר "בוקר עם נשמה". דוד חי לורי שהגיש תכניות פיוטים. ישראל רייס חסיד בעלז שהגיש תכנית לילה מרתקת עם סיפורים אישיים, יוסף כהן, יוסף בן דוד, ועוד. מי עומד מאחורי שמות העט הללו? תגלו מיד… וכך לוח השידורים התמלא בתוכן תורני ואיכותי שמטרתו היתה אחת ויחידה. לקרב את בני ישראל לאביהם שבשמים.

    גזרת שיעורי הרבנים ששידרו בקול הנשמה היתה עשירה במיוחד. רבים מהשמות המוכרים מאד כיום, כמו גם כאלה שמזוהים עם תחנות אחרות, התחילו את דרכם באותה הכתובת.

    הרב אליעזר בן דוד הלא הוא הרב חנוך גבהרד, שידר מידי שבוע את תכנית הרדיו הארוכה בעולם. מידי מוצ"ש, מאחת עשרה בלילה ועד שבע בבוקר, הוא ישב מאחורי המיקרופון, שוחח עם מאזינים והעתיר עליהם דברי חיזוק בתכנית "הדרך אל האמונה".

    20140306_225009

    20140306_225249

    20140306_225101

    הרב אורי יצחק עם התכנית "בדרך אל האושר", הרב מיכאל בן רפאל ב"משנה לעילוי נשמה", הרב יהודה יוספי עוד בטרם התפרסם כמגיד מישרים, הרב מיכאל לסרי, הרב שבתאי המאירי שהגיש את "מבט לכשרות ולהלכה", תכנית הכשרות הראשונה מעל גלי האתר, הרב משה בן יעקב, הרב אפרים בן צבי, הרב יעקב ישראל לוגסי, הרב יחזקאל ניסים שפתח לאחר מכן את ערוץ "קול החסד – למען שמו באהבה", הרב אילן ספרא שהיה מאבטחו האישי של אריאל שרון, בועז ארנון בתכנית "נשמת כל חי", הרב שמעון אליטוב ועוד רבים וטובים.

    אבי מימרן בראיון פורים עם הרב אמנון יצחק

    יו"ר תנועת ש"ס, הרב אריה דרעי, נמנה גם הוא על צוות שדרני קול הנשמה. וכשיצא מכלא "מעשיהו", הג'וב הראשון בו שימש היה כמגיש תכנית עתירת רייטינג מידי ליל שישי. קול הנשמה זכה אז לאזכורים רבים בתקשורת החילונית שתהתה בסקרנות מיהי התחנה בה בחר לשדר המטאור הפוליטי.

    קול הנשמה זכה לפופולריות רבה ונחשב לאחד מהערוצים עתירי רייטינג מבין ערוצי הקודש. יודעי דבר מצוות התחנה מספרים כי בסקר שערכה מינה צמח, עקפה התחנה את "קול ישראל" והותירה את מנהלי התחנות החוקיות תוהים ונבוכים.
    כשרצו לעבור לשדר מאוניה, כמו אחותם הבכורה – תחנת ערוץ 2000, היתה זו שולמית אלוני שטרפדה בכל הכח את המהלך.

    השנים חלפו, הפשיטות גברו, עד שהגיע היום בו נאלצו יהודה רונן וצוות התחנה, להרים ידיים ולסגור את הערוץ שהיה בית למאות אלפי מאזינים, שהתחברו, התקרבו וחזרו למקורות בעקבותיו. אבל הקרן, מסירות הנפש והזכויות הרבות של אותם אנשים שהקדישו את חייהם להקמת הערוץ, קיימים לעולם הבא.

    להאזנה לתוכנית:

    השידור לצפיה חלק 1

    השידור לצפיה חלק 2



    8 תגובות

    מיין תגובות
    1. 8

      תכנית מהמממממת!!!!!!! אבל למה אין וידיאו לצפיה?

    2. 7

      לא שומעים את התוכנית מה קורה

    3. 5

      אחלה תכנית. בתמונות צריך לכתוב מי בתמונה.

    4. 3

      למה אין וידאו? ולמה לא מעלים לאתר כתבה על ערוץ קול האמת?

    5. 2

      תכנית מעולה אם אפשר לשים את הסרט של זה נשמח מאד.

    6. 1

      אין על הרב ראובן אוחנה